Volný čas

Kabelky ELEGA – když se tradice potká s kreativitou

7.11.2019  | 
IMG_2920

Kabelky Elega milujeme, to snad nemusíme dlouhosáhle vysvětlovat.  V době, kdy řemeslo téměř vymřelo, podle nás svítá na lepší časy. Přízviska jako rodinný a tradiční jsou často zárukou toho, že do výroby někdo vkládá celé své srdce, a vlastně i živobytí. Navíc v čele firmy stojí žena, křehká dáma, kterou nám nebývá, než obdivovat. „K vedení firmy i po letech přistupuji s velkou pokorou,“ však říká Eva Šedinová.

Jenom to ale nestačí. Nejedna společnost, která měla, stejně jako Elega, víc než stoletou tradici tak trochu zaspala, a ve věku sociálních sítí si nedokázala najít nové zákazníky. Spoustu firem tak dokonce zaniklo a pro pár příkladů nemusíme jít daleko. Upřímně, získat si pozornost v době, kdy trendy určují celebrity na Instagramu, vyprodávají tak celé sklady značek, které jsou jedna velká nafouknutá bublina, by se dal přirovnat k Hunger Games. Chceme věci, co jsou trendy, ale přitom se chceme odlišovat. Chceme vykročit z řady, ale tak nějak ten krok bývá často směrem k řadě nové, jenom oblečené v tričku Balenciaga, místo Ed Hardy před 10 lety. (kdo ví, tak ví! 😀 )

IMG_2536

Dalo by se říct, že tento problém Elega vyřešila elegantně po svém. Kromě své stálé kolekce, pro kterou fotila kampaň i naše Romana, již pátým rokem spolupracuje s  herečkou Danou Morávkovou, která navrhuje sofistikované kabelky s názvem Elega by Dana M.. Dvakrát ročně tak vzniká unikátní limitovaná kolekce, která si nachází zákaznice napříč generacemi. „Kolekce pro tento podzim a zimu má název Maternity neboli mateřství. Nechala jsem se inspirovat svoji maminkou a maminkou mého manžela, které milovaly kabelky tak jako já. Měly rády, když kabelka byla vyrobena z kvalitní kůže krásné barvy a především byla hodně praktická,“ vysvětluje Dana.

IMG_3096

V letošním roce se společnosti rozhodla „k řemeslu“ přivést i dost specifickou generaci – mileniály. Cecílie Baláková a Pavel Dobrovolný z Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara ZČU strávili letní prázdniny místo po festivalech a u moře, za šicími stroji v Třebechovicích, kde tvořili svou klauzurní práci. Vznikl tak zcela jedinečný projekt s názvem EBYS  – Elega by Students, kterému opravdu fandíme. Kdo by čekal, že dvaadvacetiletí studenti budou tvořit veselé a hravé doplňky, asi by se taky hodně divil. Celočerný minimalismus, propojení textilu a kůže, a také inovativní prvky – tak vypadá prvních šest výrobků této kolekce, která už je k dostání i na e-eshopu.

DSC_8139

Pravým opakem je nově rozšířená řada Elega for Girls, na které se podílela nejmladší dcera majitelky Klára. „Původně jsem chtěla jenom vytvořit něco hezkého pro své vnučky. Kabelky pro malé slečny, které budou stejně kvalitní jako ty pro jejich maminky,“ vypráví Eva Šedinová. Kabelky s roztomilými postavičkami, které nakreslila právě její dcera Klára, se ale na sociálních sítích setkaly s takovým úspěchem, že nezbývalo, než přijmout výzvu a doplňky pro malé parádnice zařadit do stálého sortimentu.

ELEGA for Girls_Klára Penzová

Kožené doplňky z Třebechovic nejsou populární jenom mezi něžným pohlasím. Výběr pánských doplňků od peněženek, etují, business tašek na notebook až po batohy, odráží čím dál větší poptávku. Pravdou však je, že velká část právě pánské módy putuje do zahraničí. „Máme velký úspěch v Německu nebo Itálii,“ říká Eva.

DSC_9279

Mohlo by se Vám líbit