Volný čas

ÚNAVA ? Pryč s ní :)

30.9.2016  | 
image1

Ačkoliv je ještě místy za okny babí léto, na mě už pomalu dopadá podzimní únava. Rozhodla jsem se s ní bojovat a podělit se s Vámi o tipy jak ji zvládnout a užít si i toto pochmurnější období s úsměvem na tváři.

Podzimní únava je obvykle pouze dočasným jevem, který trvá tak dlouho, dokud se tělesné rytmy nepřizpůsobí ubývajícímu dennímu světlu. Bohužel jejímu výskytu nahrává i změna letního času na zimní, kvůli které chodí lidé spát o hodinu později, vrací se zpátky z práce za tmy. Prakticky tak několik měsíců nezažijí denní světlo, protože svůj den tráví v zaměstnání. Přitom právě denní světlo je nutné k tomu, aby tělo produkovalo v dostatečné míře hormony, které nás udržují v bdělém stavu, tedy adrenalin, kortizol a serotonin.

Nejprve jsem jako správná žena zkusila nákupy :) Dny Marianne mě totálně pohltily a jelikož jsem ještě jako bonus byla bez dítěte, stálo to opravdu za to. Radost však nebyla dlouhodobá. Každá žena to zná velmi dobře. Už zase koukám do šatníku a říkám si, že vážně nemám co na sebe.

Sestavila jsem pro Vás pár tipů jak s únavou bojovat.

Pohyb – pro někoho za trest pro druhé radost. Já po dvou vlnách antibiotik a dovolené jak se patří – „gastroporno“ jsem to měla maličko za trest. Běžné denní aktivity okolo dítěte a domácnosti nepočítám, jsou příjemné, ale není to pravé vypnutí. Zkrátka čas jen pro sebe spojený s pohybem a fyzickým ventilem. Pouhých 20 minut chůze zvýší Vaši energii a omezí únavu. Za deště můžete vyrazit do posilovny, plaveckého bazénu nebo si zacvičit jen tak doma. Dostatečná pohybová aktivita bude mít pozitivní dopad nejen na Vaše tělo, ale také mysl, která potřebuje v tomto období povzbudit. U mě vede stále můj oblíbený kruhový trénink. Nebudu Vám lhát, po měsíci se mi ani za mák nechtělo, ale odcházela jsem tak o 10kg problémů a starostí lehčí s úsměvem – výsledek – pomohlo to a zase jedeme pecky :)

Strava –  jídlo je zkátka základ :) Ne nadarmo se říká, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Držte se této zásady a dopřejte si vydatnou snídani, kterou si v klidu sníte a budete připravená na start do nového dne.V podzimním jídelníčku by neměla převažovat těžká jídla s vysokým obsahem tuku. Vhodná je tepelně upravená zelenina, polévky a saláty. Nezapomínejte ani na dostatečný přísun tekutin, vitamínů a minerálů.  Zvyšte i příjem citrusů. Na únavu zabírá vitamín B5 (kukuřice, slunečnicová semínka, mléko), C (ovoce zelenina), železo (hrozinky, játra, špenát) a hořčík. Pokud máte pocit, že Vás jídelníček není dostatečně pestrý, pomoci mohou i kvalitní potravinové doplňky. Já osobně miluju chlorellu od ATP Nutrition na celkové pročištění organismu a restart.

5005-d7c4f

Spánek – kvalitní a dostatečně dlouhý spánek. Tělo potřebuje regeneraci a spánek je nejlepší cestou, jak obnovit přirozenou energii. Důležitá je nejen délka spánku, ale také jeho kvalita. Pokud se převalujete, nemůžete usnout nebo se budíte příliš brzy, nedobijete dostatečně „baterky“ a energie Vám bude během dne chybět. Což například v mém případě moc nenaplňuji, synátor se budí minimálně 5-6x za noc v lepším případě. Ale snažím se více odpočívat přes den pokud to situace dovolí, povinnosti počkají. Na úklid si můžete vzít paní jak již Anička psala v článku nedávno a jídlo Vám pro jednou take dovezou až do domu :)

Rozmazlujte se jak jen to jde – Relaxujte a věnujte se tomu, co máte rádi. Zajděte si do sauny, na masáž nebo třeba do kina. Věnujte se činnostem, které lze dělat za každého počasí a přinášejí Vám radost. Knížka, tvorba podzimních věnců a tak dále. Každý má zkrátka jiné záliby a těší ho něco jiného. My už máme nasbíráno kaštanů tak na tři věnce. Těším se až budeme tvořit s Kubíkem, možná i pár zvířátek zvládneme.

 

Přeji Vám krásný vstup do podzimu :)

 

image2

 

http://www.forexample.cz/view.php?nazevclanku=podzimni-unava-aneb-proc-je-vam-porad-tak-spatne&cisloclanku=2013110004

https://www.instagram.com/breakfastruthy/

Mohlo by se Vám líbit